12/04/2019 0 Opmerkingen
Online afspraken, alleen maar voordelen
De ideale digitale wereld
Zou het niet ideaal zijn als jij je volledig kon concentreren op je zaak, zonder al die lastige administratieve taken? Dat vinden wij ook. Daarom doet desky er alles aan om jouw administratie te automatiseren.
Dat zorgt ervoor dat:
- je geen minuut meer verliest aan het plannen van afspraken
- je je werk niet meer moet stilleggen voor telefoontjes
- je geen dubbele boekingen krijgt
- je de kans op no-shows vermindert met 40%
Kortom: niets dan voordelen als je je klanten de mogelijkheid biedt om rechtsreeks een afspraak te maken via je website.
Dankzij desky kunnen je klanten in enkele klikken online een afspraak maken. Overbodig? Zeker niet. Alles gebeurt tegenwoordig online: een nieuwe outfit kopen, eten bestellen, pakjes verzenden,… De hedendaagse
consument houdt van gemak. En als we in een paar seconden online een pizza kunnen bestellen, waarom zouden we dan onze kapper, boekhouder of fitnesscoach moeten bellen of mailen voor een afspraak?
Misvattingen over online boekingen
Een nieuwe manier van werken invoeren in je bedrijf, is niet evident. Verandering kan best eng zijn, zeker als je niet weet wat je kan verwachten. Er circuleren dan ook wat misvattingen over een online boekingssysteem:
“Als ik klanten de mogelijkheid geef om online een afspraak te maken, verlies ik controle over mijn eigen planning. “
Fout! In tegendeel zelfs. desky maakt het je veel gemakkelijker. Jij bepaalt zelf je beschikbare momenten. Enkel dan kunnen klanten een afspraak boeken. Wanneer iemand online aan tijdsslot in je agenda reserveert, krijg je daarvan een e-mail met de vraag om te bevestigen, te weigeren of een ander moment voor te stellen. Eens bevestigd, komt de afspraak rechtstreeks in je agenda terecht met de juiste gegevens. Dankzij de handige desky-app kan je eender waar en wanneer je agenda bekijken en beheren. zo heb jij steeds de touwtjes in handen.
“Als ik klanten online laat reserveren, bellen of mailen ze mij niet meer. Zo verlies ik net klanten”
Ook fout. Een goede dienstverlening betekent dat je je klanten zelf laat kiezen hoe en wanneer ze je contacteren. Klanten die willen bellen of mailen, kunnen dat nog steeds. Maar geloof ons: bijna 80% van de consumenten verkiest het tegenwoordig om online een afspraak te maken.
24/7 beschikbaar
45% van alle afspraken wordt buiten de openingsuren gemaakt. Dat betekent dus dat je heel wat klanten misloopt als ze je ’s avonds niet kunnen bereiken. Met het online boekingssysteem van desky los je dat op. Bovendien krijgen consumenten graag snel een antwoord. Als ze een of twee dagen moeten wachten op een reactie op hun mail, hebben ze al lang een afspraak gemaakt bij je concurrent. Dankzij de automatische bevestiging van desky, weet je klant dat zijn afspraak in orde is.
Gratis en snel
Stel je voor: je klant is in het buitenland en wil van daaruit een afspraak maken. De kosten van een telefoongesprek kunnen al snel oplopen. Online een afspraak maken daarentegen, is gratis en snel gebeurd. Welke optie denk jij dat je klant verkiest?
Meer weten over desky? Contacteer ons vandaag nog!
Opmerkingen
Schrijf een reactie