12/03/2019 0 Opmerkingen
Versterk je klantenrelaties met automatische e-mailcampagnes!
Wist je dat het een bedrijf tot 6 keer meer kost om een nieuwe klant aan te trekken dan een bestaande klant te behouden? Ervoor zorgen dat je bestaande klanten tevreden blijven, is dus de boodschap. En dat kan heel gemakkelijk, met e-mails.
Huh? Inderdaad. E-mails kunnen je klantenrelaties niet alleen onderhouden, maar ook versterken. Door op het juiste moment de juiste mail naar je klant te sturen, maak jij het verschil.
- Laat klanten weten dat je aan hen denkt op hun verjaardag
Verjaardagen zijn het ideale moment om je klanten te verwennen. De meeste mensen zijn op die dag in een goede bui en weten dan gepersonaliseerde e-mails van bedrijven wel te appreciëren. Sommige feestneuzen verwachten zelfs een felicitatie en een klein geschenk van hun favoriete merk. En geef nu toe: een welgemeende “Hoera” en een kleine kortingsbon in ruil voor een tevreden klant, zijn een kleine moeite. - Heractiveer klanten die je al een tijdje niet meer hebt gezien
Sommige klanten laten weinig van zich horen nadat ze jouw product kochten of jouw dienst inschakelden. Ook al hadden ze een positieve ervaring met jouw bedrijf. Met een gepersonaliseerd mailtje kan je hen herinneren aan die positieve ervaring en hen bijvoorbeeld uitnodigen om nog eens langs te komen. En met een interessante korting of een leuk geschenkje, overtuig je hen misschien wel om terug van jouw diensten gebruik te maken. - Verwelkom nieuwe klanten
Nieuwe klanten hebben altijd wat extra aandacht nodig. Door hen na hun eerste aankoop te bedanken met een gepersonaliseerde e-mail, toon je hen dat ze geen nummer zijn. Je laat hen weten dat je hen apprecieert en dat jouw bedrijf een goede service biedt. Zo wordt die eenmalige klant een tevreden vaste klant.
Gepersonaliseerde e-mails kunnen dus een gigantisch verschil maken in de relatie met jouw klanten. “‘OK, maar hoe moet ik dat allemaal bijhouden? Gaat me dat niet veel geld en enorm veel tijd kosten?” horen we je denken. We kunnen je geruststellen: er bestaan softwarepakketten zoals desky die alles automatiseren. Terwijl desky je klanten een gelukkige verjaardag wenst, nieuwe klanten verwelkomt en oude klanten aanspoort om terug te komen, kan jij je volledig concentreren op de kern van jouw zaak. Meer info: www.desky.be
Opmerkingen
Schrijf een reactie