[company_name]

Vervang je contactformulier door moderne tools

Het contactformulier. Gebruik jij het nog om gegevens van potentiële klanten te verzamelen? Dan wordt het hoog tijd om je aanpak bij te sturen. Het contactformulier was lang een geschikt middel voor kmo’s en zelfstandigen om met consumenten in contact te treden, maar tegenwoordig bestaan er heel wat nieuwe tools.

Waarom het contactformulier gedateerd is

Begrijp ons niet verkeerd, contactformulieren hebben hun dienst zeker bewezen. Maar de dag van vandaag voldoen ze niet meer. En dat om deze redenen:

  • Je websitebezoekers zijn passief. Als ze niet in enkele seconden vinden wat ze zoeken, verlaten ze je website. Zij zullen niet de tijd nemen om een contactformulier in te vullen.
  • De meeste opzoekingen gebeuren tegenwoordig op mobiele toestellen en contactformulieren zijn zelden mobielvriendelijk.
  • Je bezoekers hebben geen garantie dat er ook effectief iets met hun vraag gebeurt en ze weten niet waar hun persoonlijke gegevens terechtkomen.

Kortom: alles moet snel gaan. Je potentiële klanten hebben niet de tijd om een contactformulier in te vullen. Denk maar aan online shoppen waarbij je met enkele klikken een nieuwe outfit samenstelt. En als die outfit niet de dag zelf nog verstuurd wordt, kopen we hem wel ergens anders


Een modern klantenbeheer

Voor elk probleem een oplossing. Om interactie met klanten te stimuleren, moet je ervoor zorgen dat websitebezoekers jou WILLEN contacteren. Hoe doe je dat? Simpel: met duidelijke ‘call to actions’ maak je het je klanten én jezelf heel gemakkelijk.


Maak je website interactief met desky

Vaak hebben potentiële klanten een extra duwtje in de rug nodig om klant te worden. En dat kan met desky. Een consument die jouw website bezoekt, heeft waarschijnlijk interesse in het product of de dienst die jij aanbiedt. Met desky overtuig je hen om gemakkelijk en snel op jou beroep te doen. Je kiest zelf welke actieknop je op je webpagina publiceert en dus ook welke actie je bezoekers wil laten ondernemen. Concreet: weg met het saaie “Contacteer ons”. Bied een specifieke handeling aan, zoals “Vraag nu je gratis offerte” of “Maak vandaag nog een afspraak”. Het mooiste van al? Met desky gebeurt alles automatisch: afspraken komen meteen in je agenda terecht, klanten krijgen een herinnering waardoor ze hun afspraak niet vergeten, je wordt verwittigd bij een (laattijdige) betaling, enzovoort. Bovendien kan je via de app heel snel en eenvoudig met je klanten communiceren. Zo winnen jij én je klanten kostbare tijd en dat vertaalt zich in Euro’s.

Nog steeds niet overtuigd? Ontdek de voordelen van desky een maand gratis (zonder aankoopverplichting nadien).

0
Feed

Schrijf een reactie