[company_name]

Wees 24/7 beschikbaar en breid je klantenbestand uit

De digitale revolutie heeft ervoor gezorgd dat alles overal en direct beschikbaar moet zijn. Geduld is een schone, maar vergeten deugd. Dat heeft ook gevolgen voor jouw bedrijf: (potentiële) klanten die jou contacteren, verwachten snel een antwoord. Een trage of - erger nog - geen reactie op hun vraag of opmerking doet hen afhaken. Maar liefst 70% van de consumenten die te lang moeten wachten, stapt naar een concurrent.

24 OP 7 BESCHIKBAAR

Je vraagt je nu waarschijnlijk af of jouw bedrijf dan 24/7 beschikbaar moet zijn. Het antwoord daarop is simpel: ABSOLUUT! Gelukkig betekent dat niet dat er dag en nacht een medewerker aan de telefoon moet zitten.

Er bestaan digitale hulpmiddelen die je gemakkelijk kan inschakelen:

  1. Gebruik je website als contactpersoon: zorg ervoor dat websitebezoekers je niet alleen kunnen bereiken via een contactformulier of een afspraakmodule. Zoals gezegd, verwachten zij snel een antwoord. Voorzie dus een automatische en gepersonaliseerde bevestiging. Een absolute must als je weet dat 45% van je online bezoeken buiten de werkuren valt.
  2. Volg je klanten automatisch op: je bespaart niet alleen tijd als je automatische mails of sms herinneringen (bij afspraken, betalingen, …) stuurt, het zorgt er in ruim 40% van de gevallen voor dat klanten hun afspraak ook effectief nakomen.
  3. Gebruik gepersonaliseerde en gerichte e-mailmarketing om klanten te verrassen en aan je bedrijf te binden. Je kan er bijvoorbeeld heel gemakkelijk voor zorgen dat je klant op zijn verjaardag automatisch een mail ontvangt met een interessante korting.


DIGITAAL KLANTENBEHEERSYSTEEM

Om die automatisering vlot te laten verlopen, heb je een handig klantenbeheersysteem (of CRM) nodig. Daarmee kan je je klanten niet alleen gestructureerd en digitaal oplijsten, maar door bovengenoemde automatisaties laat je je klantenbestand ook groeien. Helemaal perfect is een CRM waarvan ook een app bestaat. Zo ontvang je meteen pushberichten wanneer klanten met jou in contact treden, waar je ook bent.


Kortom: met een online klantenbeheersysteem dat automatisch mails of sms’en uitstuurt, ben je 24/7 beschikbaar voor je klanten. Het bespaart je tijd én je breidt je klantenbestand ermee uit.

0
Feed

Schrijf een reactie